kapana kısılmış olamaz, bi kere kapan yok, bi kere her tarafı kapalı bir yer de değil:) az ilerde bir ışık görünüyor ama, kafasını sağa çevirmesi gerek görmesi için, yada ayaklarındaki gölgeye bakması gerek....
25 Şubat 2010
21 Şubat 2010
ne hayaller kurmuştuk / kurdurulmuştu... robotlar..
ne hayaller kurmuştuk bunda 30-40 yıl öncesinde, robotlar hayatımıza girip bize her konuda yardım ve hizmet edeceklerdi..bu fütüristçe tahminlerin hiç bir olası yıllarda olmadı, olamadı...başak bahara diyelim artık...
19 Şubat 2010
şu denizlerde balık olsaydım ... (tutorial)
şu denizlerde balık olsaydım, pek de serin ve pek de güzel olurdu.
çalışmanın aşağıda 3 adımını görebilirsiniz...
17 Şubat 2010
palyaço olmak zor iş...
Palyaço olmak, gerçekten zor. sadece o kostümlere bürünmek, boyanmak değil zor olan.
Zor olan, kendi halet-i ruhiyenin bir önemini olmaksızın, insanları eğlendirmek!
Çalışma tarzı, Photoshop eskiz ve boyama.
7 Şubat 2010
kahraman olmak birliktelik ister...
e tabi tek başına kahraman olmak mümkün değildir sanıyorum. çok eski bir sözün de dediği gibi birlikten kuvvet doğarmış. bu kahramanlarımız da birlikte kuvvetliler.
bir süredir blog'umda hep aynı tarzı işliyorum, önce eskiz, kontör ve boyama.....
ancak bir önceki ders olan render hakkında minik bir bilgi 'yi de yine bu resimde kullandık. anatomi bilgisi için ayrı bir çalışma içine girmek gerektiğini de unutmamak lazım...kolay gelsin...
5 Şubat 2010
render hakkında minik bir bilgi
Merhabalar,
çevremizde her görebildiğimiz cisim, aslında o cismin üzerine yansıyıp da kırılarak gelen ışık kaynaklarının beynimizdeki yorumlanmasıdır. Gece karanlığında bir cismin şeklini, rengini, duruşunu görmekte zorlanmamızın da sebebi budur aslında. O zaman biz de resim çizerken, ışık kaynağını, yönünü, şiddetini görmemezlikten gelemeyiz. Renkli bir resim çizilse de, karakalemle siyah/beyaz bir resim çizilse de, işte bu ışık kaynağına göre cismin gölge-açıklık-koyuluk oranlarını iyi derecede verme işlemine Render ismi vermişler, bizler de aynı isimle devam ediyoruz. Aşağıdaki örnek, render hakkında mini bir bilgi içermekte. Tabi geometrik olarak daha karmaşık cisimleri de yine bu kurala göre render'ını alacağız.
Evde eskiz çalışması yaparken, masa lambamızdan, yada pencerenin ışığından faydalanabiliriz.
Bu çalışmanın video eğitselini aşağıda izleyebilirsiniz. (photoshop fırça değerleri : opacity:%50, flow:%100 ve kenarları açık fırça kullandım.)
kolay gelsin...
video'ya git.
çevremizde her görebildiğimiz cisim, aslında o cismin üzerine yansıyıp da kırılarak gelen ışık kaynaklarının beynimizdeki yorumlanmasıdır. Gece karanlığında bir cismin şeklini, rengini, duruşunu görmekte zorlanmamızın da sebebi budur aslında. O zaman biz de resim çizerken, ışık kaynağını, yönünü, şiddetini görmemezlikten gelemeyiz. Renkli bir resim çizilse de, karakalemle siyah/beyaz bir resim çizilse de, işte bu ışık kaynağına göre cismin gölge-açıklık-koyuluk oranlarını iyi derecede verme işlemine Render ismi vermişler, bizler de aynı isimle devam ediyoruz. Aşağıdaki örnek, render hakkında mini bir bilgi içermekte. Tabi geometrik olarak daha karmaşık cisimleri de yine bu kurala göre render'ını alacağız.
Evde eskiz çalışması yaparken, masa lambamızdan, yada pencerenin ışığından faydalanabiliriz.
Bu çalışmanın video eğitselini aşağıda izleyebilirsiniz. (photoshop fırça değerleri : opacity:%50, flow:%100 ve kenarları açık fırça kullandım.)
kolay gelsin...
video'ya git.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Merhaba, İllüstrasyon çizimlerimde uzun yıllar kullandığım 6 Photoshop Fırçasını sizlerle paylaşıyorum ve nasıl uyguladığımı göstermek için ...
-
Merhaba, İllüstrasyon çizimlerimde uzun yıllar kullandığım 6 Photoshop Fırçasını sizlerle paylaşıyorum ve nasıl uyguladığımı göstermek için ...
-
Merhaba, sizi yeni bir animasyon karakteri No No ile tanıştırmak istiyorum. No No, aslında olağan bir şei yaparken, hiç de olağan olmayan so...
-
Merhabalar, Shutterstock sayfam : https://www.shutterstock.com/g/murattanhu?rid=353200&utm_medium=email&utm_source=ctrbreferral-li...