16 Haziran 2009

tutorial : çizim ve boyama,




bugün size farklı bir yöntem ile boyama yapmayı anlatmak istiyorum.
her zamanki gibi önce bir kağıt kalem aşkı ile eskiz çiziyoruz....
çizmiş olduğum eskizi yine CS4'e tarayarak aldım, siyah/beyaz renkler ile resmini kaba hatları ile boyuyorum. ilk boyamada CS4 fırça ayarlarım "normal", opacity=%100.
burda resmimize biraz gölge ve ışık vereceğiz. fırça ayarlarım "Hard Light", opacity=%10-12.
daha koyu renkler için seçtiğim ton daha gri, açık boyama yapacağım yerler de daha açık renk seçerek tonlandırıyorum....
bittiğine karar verdim :) biraz daha çalışabilir ancak bu kadarı da yeterlidir.
renkleri biraz daha yedirdim yine fırça ayarlarım aynı, resimde ufak değişikliklerde yapmadan geçemedim.... şimdi daha az zahmet, maksimum şevk :)
CS4 te fırçamı "color" moduna getiriyorum, opacity ve flow %100 ayarlarında. siyah beyaz renklerimi boyuyorum. en baştaki bitmiş resimde kullandığım renkleri de ortaya bir yere koydum:)
sizlere de kolay gelsin.... kafanıza takılan birşey olduğunda bana ulaşın lütfen...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba, İllüstrasyon çizimlerimde uzun yıllar kullandığım 6 Photoshop Fırçasını sizlerle paylaşıyorum ve nasıl uyguladığımı göstermek için ...